Köseoğlu Gıda Pazarı


Fotoğrafta gördüğünüz simalar yabancı değil, sağdaki bıyıklı olan Köseoğullarından Bakırbaşların İbrahim'in oğlu Aziz Altun, onun yanındaki ise Kocaman'lardan ayakkabıcı Ali'nin kardeşi Osman Kocaman'dır. Dükkan, Atatürk Caddesi üzerinde, mülkiyeti Hatipoğullarına aittir.



Dükkanın genel bir görünümü için bu fotoğraf ta yazıya ilave edilmiştir. Dükkanın giriş kapısında duran Aziz Altun'un oğullarından Gürbüz Altun'dur. O yıllarda Kaman Lisesinde öğrenci olan Gürbüz boş zamanlarda dükkanı bekleyerek babası Aziz'e yardımcı olmaktadır.

Aziz Altun;  İstiklal caddesindeki mülkiyeti Esef'in sıvacı Ahmed'e ait olan dükkanında bakkallık yapmaktadır.

Müşterisine "sigarayı bırak, her gün sana bir avuç leblebi vereyim!" diyen bir zihniyet ticaret yaparak, ondan ekmek yiyebilir mi? Malesef yiyemez ve elindeki işi de kaybeder. Malesef, Aziz Altun'da ticaret hayatında başarısız olarak Almanya'da kazandığı sermayesini bu dükkanda bitirmiştir.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. aziz amcayı cok iyi tanır bilirim o zamanlar bakkal dükkanının karşısında karamalagın konfeksiyon dükkanı vardı onun hemen yanında da babam ve amcamın kalaycı dükkanı vardı devamlı ihtiyacları aziz amcadan alırdık cok da şaka yaparlardı babam rahmetli kalaycı tahsin iriyle cocuktuk o zaman babam dediki git aziz amcandan yumurta alda gel dedi bende gittim aldım dükkana geldim babam yumurtaya baktı ve eline alıp aziz diye seslendi aziz amcam dışarıya cıktı ve babm lafı yapıştırdı ulan aziz sabaha kadar uyumadında bu kücücük yumurtaları senmi yumurtladın dedi cok ğülmüştük o zamanlar resimler icin tsk,,,ben tahsin irinin oglu cengiz iri,,,,

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Cengiz İri, Hoş Gelmişiniz!

    Önce ziyaretiniz ve o güzel, samimi, içten yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sağolun, varolun.

    Allah rahmetiyle muamele eylesin, Tahsin amcayı da kardeşi Necati'nin babası adını hatırlayamadım onu da çok iyi bilirim. Sizi de çok iyi tanıyorum. Hatırlarsan sizin evinizin bahçesinin önünde eski kız sanat okulu ile kız meslek lisesi binası vardı. Ben o eski kız sanat okulundaki İmam-Hatip Lisesi'nin memuru Recep Altun'um.

    Kaman'ın eski hatırı sayılır insanlarını bu blogta işlemeye karar verdim, ancak elimde döküman çok az, ev ev gezip resim ve bilgi toplamam gerekiyor, böyle yapsam, kimi güler, kimi hoş karşılar ama insanlara güvenemiyorum işte.

    Tahsin amca ile kardeşi arasında geçen bir mezarlık hikayesini biliyorum. Bir de Necati İri'nin anlattıklarını. Ağabeyin Orhan ile beraber okudum. O benim okul arkadaşımdır.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın, görüşmek üzere.

    YanıtlaSil

Size Geri Dönebilmek için, Yorumu Yazdığınız Yerin Sonuna; Elektronik Posta Adresinizi, ya da Adınızı ve Soyadınızı Eklemeyi Unutmayınız!