Arap Karagöz


"Berber Arap" lakaplı Arap Karagöz ve ailesini görmektesiniz. Her ne kadar berber dense de ben Arap amcayı hiç berberlik yaparken görmedim. O her çarşamba günü torunları ile beraber pazar yerine basta açardı. Burada tülbent, eşarp, yazma, iç çamaşırı, iğne, iplik vs. pazarlardı. Daha önce de köylerde çerçilik yapardı. Bunlar daha çok hak karşılığı köylere giderler ve köylerde seyyar berberlik yaparlarmış. Bir yıl tıraş ederler o yılın sonunda köylü elde ettiği hasadından buğday verirmiş. O zamanın berberleri aynı zamanda diş te çekerlerdi. Ağrıyan dişiniz olduğunda tek müdahale edecek uzman bunlar vardı. Nerde o zamanlar diş doktoru vs. Hem de ne diş çekerlerdi uyuşturmadan bir düşünsenize. 

Ayrıca sarılık hastalığınız varsa ve bu gözlerinize sirayet etmişse burnunuzun kaşlarınızla birleştiği yere bir jilet atarak hafifçe keserlerdi. Oradan akan kan sizi bu göz sarılığından kurtarmış oluyordu. Çünkü bu uygulama aynı bana da rahmetli Arap amca tarafından uygulandı. Hala jilet izi iki kaşımın arasında durur. Daha başka ne uzmanlıkları varsa, ben ancak bu kadarını biliyorum. Belki ufak tefek operasyonları bile yapıyorlardı. Fotoğraf karesinde yer alan eşi, gelini, kızı oğlu ve resimde yer almayan bir başka oğlundan torunu yer almaktadır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar