Yelek Köyü

Ellinin üzerinde fotoğraf karesiyle yaya olarak gerçekleştirdiğimiz Yelek köyü yolculuğundan ve biraz da Yelek köyünden görüntüler sunacağız. Aslında bu yolculuk, bir plan ve proğram dahilinde ve daha geniş araç ve ekipmanlarla yapılmış olsaydı, şahane bir belgesel olabilirdi. Ama, maalesef böyle bir imkanımız olmadığı için sadece fotoğraflarla bu yolculuğu anlatabildik. Yolculuğun birini ben tek başıma, diğerini de kardeşimle yaptım. Her fotoğraf karesinin anlatacağı o kadar çok şeyler var ki, şimdilik her kareyi anlatan duygu ve düşüncelere yer vermedik, o fotoğraf karelerini sizlerle baş başa bırakmayı daha uygun gördük. İlerleyen zaman içinde ilham geldikçe fotoğraf karelerini anlatan açıklamaları ekleriz. Sizleri şimdilik bu yolculuk anısıyla baş başa bırakıyor ve iyi yolculuklar diliyorum.





Yolumuzun üzerinde sağ taraftaki Şehitler çeşmesi


















Adem'in çeşmesine gelince, Başköy'den İsa Çöklü ile karşılaştık. O da buraya içme suyu almak için gelmiş. Biraz sohbet ettikten sonra, onu çeşmede bırakarak ben yoluma devam ettim. 



Burada gördüğünüz bağ damı, Yelek köyü daha önce belde iken, belediye başkanlığı yapmış Hasan Orman'a aittir.


Burada biraz dinlenmek için mola verdim. 




Rahmetli Faruk Orman, Yengesi Akife ve Recep Altun 

Bağ damının içeriden görünümü. Duvar ocağı ve domatesler

Odun ateşi ile semaverde demlenen çay

Köy meydanından bir görüntü

Şu andaki sahibini bilmiyorum ama, eskiden burası Sıttık ve oğlu Battal Demirci'ye aitti.

Köyde çiçek açan şu zerdali ağacının güzelliğini görüp de onu sevmemek ve Yüce Yaratıcı'yı hamd ile anmamak olur mu hiç?

Köy meydanından bir görüntü

Hasan Orman'ın evinden ayrıldık ve yine köyün arazisinden geri yaya Kaman'a dönüş yolculuğunu başlattık.



Köy sakinlerinden Yıldırım Orman ve Annesi. Yıldırım ile bahçelerinde çalışırken karşılaştık.

Havuz kimin bilmiyorum ama, serinledik.

Zaman gelir geçer, ona kimse hükmedemez, güç yetiremez! İşte bizlerin zamana karşı tek bir silahı vardır, o da bu fotoğraf kareleridir. 

Şu yeşilliğe bakın. MaşAllah ekinler de çok güzeldi.

Yolumuz üzerinde bir bağ damı, kimin olduğunu bilmiyoruz.

Dönüş yolculuğumuzda Ethem Orman'ın ceviz bahçesini suladığı havuzu ve havuzun başında da yine Orman'lardan biri vardı, ismini hatırlayamadım. 

Hasan Orman'ın bağ damından bir görüntü.

Hasan Orman'ın bahçesinden bir görünüm.

Dönüş yolunda arı kovanlarıyla karşılaştık.

Dönüş yolumuzda iken tesadüfen , Ankara Motorcular kulübü üyelerinin motorları ile dönüşlerine rast geldik ve onları görüntüledik. 

Bu motorcu kaza yaptı ve sağ tarafa aşağıya yuvarlandı. Bereket sürücüye bir şey olmadı, düştüğü yerden çıkardık ama motorunun direksiyonu eğrilmişti. Kaportasında da da ufak tefek eziklikler vardı.
Artık fotoğraflamaya bir son verdik. ve Yelek köyü yolculuğunu sonlandırdık. Bir daha ki sefere bir başka köy yolculuğunda sizlerle birlikte olmak üzere hoşçakalın.

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Ben de çok severim Yelek köyünü. Gerçekten güzel bir çalışma olmuş. Elinize, emeğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Emegine saglık abi senin sayende koyüme gitim geldim.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Gökhan Demiral, Hoş Geldiniz.
    Blog sayfama yapmış olduğunuz ziyarete ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.

    Elbette çok daha iyisi yapılabilirdi. Ama imkanlarımın dahilinde bu kadar oldu. Tabi daha ayrıntılı bir şekilde güzel karelerle ve güzel metinlerle daha iyi yapılabilinir. Ben çığırı açtım, açılan bu çığıra çok daha iyi ve güzel bir yolu da açmak için, kabiliyetli ve hevesli gençlerimizi teşvik ediyorum.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  4. Eline ayağına emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Duran.
      Ziyaretin ve paylaştığın duyguların için teşekkür ederim.
      Selam ve muhabbetle.

      Sil

Size Geri Dönebilmek için, Yorumu Yazdığınız Yerin Sonuna; Elektronik Posta Adresinizi, ya da Adınızı ve Soyadınızı Eklemeyi Unutmayınız!