Görünür


Hiç merak ettiniz mi? "Biter Kırşehir'in Gülleri Biter" türküsünün sözlerinin tamamı nasıldır ve kime aittir? İşte size açıklaması:

GÖRÜNÜR
Çıktım yücesine seyran eyledim
Cebel (1) önü çayır çimen görünür
Bir firkat geldi de coştum ağladım
Al yeşil bahçeli Kaman (2) görünür
Şaştım hey Allah'ım ben de şaştım
Devrettim Akdağ'ı (3) Bozok'a (4) düştüm
Yozgat'ın üstünde bir ateş seçtim
Yanar oylum oylum duman görünür
Biter Kırşehir'in gülleri biter
Çığrışır dalında bülbüller öter
Ufacık güzeller hep yeni yeter
Güzelin kaşında keman görünür
Gönül arzuladı Niğde'yi Bor'u
Gün günden artmakta yiğidin zarı
Çifte bedestanlı koca Kayseri
Erciyeş karşında yaman görünür
Dadaloğlum'da der zatından zatı
Çekin eyerleyin gökçe kır atı
Göçmek değil bizim ilin muradı
Ak yare gitmemiz güman görünür
                                                          DADALOĞLU

(1) Cebel: Eski Cebel'i bereket (Merkez-i Osmaniye) vilayetinde bir nahiye (şimdiki adı Yarpuz) Osmaniye kazasına bağlıdır ve ona yakın, Gavur dağları üzerinde bir kasabadır.
(2) Kaman: Dadaloğlu'nun hatırlayıp anma ihtimali olan Kaman adında iki yer var. Kırşehir vilayeti merkez kazasına bağlı köylerden Kaman, diğeri ise Gaziantep vilayeti Kilis kazası köylerinden Kaman.
(3) Akdağ: Kayseri topraklarını ve Kızılırmak'ı geçtikten sonra, Kayseri'nin kuzey istikametinde Akdağ Madeni kasabasının güneyinde, Boğazlıyan'ın doğusundaki dağ.
(4) Bozok: Yozgat vilayetinin bir adı da Bozok'tur.
Kaynak: Memleket Şiirleri Antolojisi.

Yorum Gönder

0 Yorumlar