Bunlar Kaman'lı Değil Amerikalı


1950 yılında Kaman hatırası olarak çekilmiş olduğu iddia edilen bu fotoğraf karesinde yer alan ekabir takımını bir türlü çıkaramamıştım.  Ancak, Hırfanlı Baraj inşaatı yapımı ile ilgili gelmiş üst düzey yönetici bürokrat takımı olabilir düşüncesiyle en soldaki beyaz pardösülü vatandaşı birazcık Süleyman Demirel'e benzetmiştim ama, bunun doğrusunu bilmiyorum. Bu bloğu ziyaret edenler, lütfen bu fotoğraf karesi ile ilgili düşüncelerini aşağıdaki ilgili bölüme yorum yazarak bizimle paylaşsınlar lütfen! Hadi kolay gelsin!

AÇIKLAMA: BU fotoğraf karesi asla ne bir Hırfanlı hatırası, ne de Türkiye'de çekilmiş!.. Bu fotoğraf karesi, hani şu Google'ye KAMAN yazıp arama yaptığımızda helikopter araçları resimleri geliyor ya, işte bu helikopter aracının imal edildiği yerin yetkililerine ait bir fotoğrafmış. 


Ama uyanığın biri bu fotoğrafı 1950 Kaman Hatırasıı olarak internet üzerinden pazarlama yapan bir sitede açık arttırma ile satışa çıkarmış. Ben de bu fotoğrafı tesadüfen orada görmüştüm. 


Bir zamanlar Amerikalıların Coca-Cola içtikleri teneke kutuları Türkiye'ye getirerek bakkal dükkanlarında 25 kuruşa çocuklara kumbara olarak satmadılar mı?..


Aksini iddia edenler varsa, lütfen yorum yazsın!..

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Ben de Kaman'lıyım... Bu fotoğrafı daha önce başka yerde görerek ben de Kaman sanmıştım. Ama değil; USA'de şimdilerde Kaman Aerospace olan endüstriyel şirketi var ve, Kaman model helikopter vb. hava taşıtları üretmekte. Bu resimde aynı şirkete ait hava taşıtlarından birine ait düzenlenen gösteride çekilmiş.

    Selamlar...
    C.Cüneyt (Cevat Kulaksız oğlu)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Cuneyt,

    Sen benim bölemsin, daha doğrusu sen benim bölemin torunusun. Senin anneannen (Rahmetli Hasibe) benim bölemdir. Babamın teyzesinin kızı olur.

    Cevat hocamı da çok yakınen tanırım. Baban da, annen de beni çok iyi tanırlar. Her ikisine de selam ve hürmetlerimi iletirsen memnun olurum.

    Fotoğrafa gelince, ben de bu fotoğrafı "Gittigidiyor" mezatında satılmak üzere pazarlandığı yerde gördüm ve farklı kaydetle oradan almıştım. Satıcı "1950 Yılı, Kırşehir-Kaman'dan bir hatıra" olarak satıyordu.

    Fotoğrafı çok inceledim, bir türlü ben de karar veremedim ama, inanmaktan başka çarem de kalmamıştı.

    Senin müdahalenle bu işi doğrulamış olduk. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Size Geri Dönebilmek için, Yorumu Yazdığınız Yerin Sonuna; Elektronik Posta Adresinizi, ya da Adınızı ve Soyadınızı Eklemeyi Unutmayınız!